22 Janvāris 2021

Aplūkojis gleznu*, Gustavs uzreiz teica, ka viņam tā patīk, jo tur ir attēloti cilvēki. Viņš mēģināja minēt šī mākslas darba nosaukumu un teica, ka noteikti kaut kas saistīts ar baznīcu un daudz...

28 Aprīlis 2020

Biju Līzi saticis jau iepriekš, kad tiku portretēts profilā, tagad viņa pretī nāca pati - izmantoju iespēju un uzvaicāju, vai viņa vēlas ar mani apskatīt un apspriest divas foršas grāmatas.Rādīju...

16 Februāris 2009

Mākslas nodarbībā iesaistītais Valters (25) ir florists ar grāmatveža izglītību. Valters uzskata, ka zīmēt (atainot dabai līdzīgi) neprot un nedēvē sevi par mākslinieku, taču atzīst, ka labi strādā...

21 Oktobris 2008

Tikai nesmejieties - mākslas stundu idejām mani ierosina normatīvie dokumenti. Atverot Valsts pamatizglītības standartu, var izlasīt, piemēram, ka skolēns izprot kaut ko vai, ka viņš gūst...

10 Jūnijs 2008

Skolā man svarīgas ir tikšanās ar cilvēkiem, kurus citā veidā neizdotos sastapt un iepazīt. Man pat vairs neliekas tik nozīmīgi radīt cilvēkos cieņu pret mākslu vai nepazīstamo vispār - to es...

10 Jūnijs 2008

2 stundas lidmašīnā, 3 stundas vilcienā – un esmu klāt. Šo ceļu turp un atpakaļ es mēroju katru mēnesi, lai Luksemburgā tiktos ar cilvēkiem, kuri vēlas nonākt tuvākā saskarē ar vizuālās mākslas...

10 Jūnijs 2008

Mana ideja bija, sadarbojoties ar 8 gadus vecu skolnieku Ivaru, izveidot mākslas vai dizaina objektu, izmantojot fotogrāfijas. Fotogrāfēs skolnieks pats noteiktā fotografēšanas areālā. Pirms došanās...

10 Jūnijs 2008

Uzdevumu bērnam iecerēju saistībā ar savu radošo darbu – tērpu kolekcijas sievietēm par džungļu tēmu veidošanu. Savā kolekcijā esmu iecerējusi izcelt džungļu tumšo pusi, izmantojot zaļos augu un...

10 Jūnijs 2008

„Mājiņa” ir zīmēšanas nodarbības tēma iesācējiem un diletantiem, lai triecientempos iepazītu dažādus zīmēšanas piederumus, zīmēšanas tehnikas, grafīta iespējas, kā arī, darbojoties uz papīra,...

10 Jūnijs 2008

Piedāvāju cilvēkam, kurš tiešā veidā nav saistīts ar vizuālo mākslu, kļūt par manu skolnieku. Mārtiņam ir 23 gadi un RTU inženierzinātņu bakalaura grāds datorvadībā un datorzinātnē. Biju iecerējusi...

28 Janvāris 2008

Skolotājs un apraksta autors Mārtiņš Linde, skolnieces lomā Lāsma Butkāne LU angļu filoloģijas 4. kursa studente Lāsma piekrita izglītojošai pēcpusdienai muzejā. Viņas raksturojums - radoša,...

16 Janvāris 2008

Es domāju, ka visi bērni ir ģeniāli mākslā. Man - skolotājai - ir jāspēj viņus noskaņot darbam un jāiemāca ieraudzīt būtisko. Kā es gudroju uzdevumus? Visur, kur esmu un viss, ko redzu, ir...

07 Novembris 2007

Esmu ievērojusi, ka, ilgi vai atkārtoti skatoties vienā gleznā, man paliek atmiņā tās krāsu gamma un tēli - kā tie sakārtoti plaknē, kāda ir kompozīcija. Vēlāk sadzīvē, nejauši sastopot ainu, kāda...

07 Novembris 2007

Kā jūs domājat uzdevumus skolēniem? Es stāstīšu par mākslas skolu. Bieži ir tā, ka es izdomāju uzdevuma pamatu un bērni man parāda, kas man jādara tālāk. Piemēram, zinu, ka gleznošanā ir vajadzīgs...

06 Augusts 2007

Jau vairākus gadus Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā notiek mākslas nodarbības. Zīmētāji, kā viņus sauc nodarbību vadītāja Baiba Sprance, ir visdažādākie cilvēki, kurus vieno vēlēšanās...

27 Jūlijs 2007

Kā jūs domājat uzdevumus mākslā skolēniem? Jaunus uzdevumus es izdomāju ar skolēnu palīdzību, tie rodas improvizējot. Skolēniem ir iespēja piedalīties uzdevuma izstrādē - parasti viņiem ir idejas...

26 Jūnijs 2007

Kā tev liekas, kas ir māksla?   Māksla ir, kad cilvēks ir savā iekšējā sajūtā un viņš glezno vai zīmē un jūt pats sevī mākslu. Tad cilvēks vai nu jūtas tādā mājīgā sajūtā vai atkal kā...

26 Jūnijs 2007

Kā Jūs domājat uzdevumus skolēniem? Kā var zināt, ko viņiem piedāvāt, kā mācīt mākslu? Mākslu var mēģināt apgūt no jebkura gala. Tikai tos galus vajag vairākus, tad ir materiāls, no kā...