Atpakaļ

slide 1
Masāžas elementa formas un tapu izvietojuma risinājums
Masāžas elementa formas un tapu izvietojuma risinājums
Masāžas elementa dizains, forma un funkcija ir pārdomāta un efektīga
Masāžas elementa dizains, forma un funkcija ir pārdomāta un efektīga
Masāžas elements ļoti labi iederas starp citiem zirgu kopšanas priekšmetiem
Masāžas elements ļoti labi iederas starp citiem zirgu kopšanas priekšmetiem
Ponijs jūtas ļoti labi masāžas laikā
Ponijs jūtas ļoti labi masāžas laikā
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

Kas tas ir?


KAS? Masāžas elements ponijam. Šo elementu izmanto ponijam vai zirgam pēc trenniņiem, lai izmasētu un atsprindzinātu kakla, muguras, kāju un vēdera muskuļus. Kā arī ļoti labi noder biezo un pinkaino krēpju izķemmēšanai no savēlumiem. Elements ir gatavots no ekoloģiskiem un otreiz izmantojamajiem materiāliem, kas ir draudzīgi dzīvniekam un saudzē dabu. Koka dēlītis un divu dažādu izmēru, resnuma koka tapiņas ir no mēbelēm un to detaļām.
KAM? Šo elementu veidojām manam ponijam Remijai, bet to var izmantot arī lielajiem zirgiem un suņiem. Remija ir ļoti paklausīga, ātra un skaista, tumši melnā krāsā.
KUR? Masāžas elementu ir paredzēts lietot stallī vai ārā pēc treniņiem, kad tiek sakopts ponijs.
KĀPĒC? Šāda veida masāžas elementu vēlējos jau sen un meklēju specializētajos zirgu piederumu veikalos, bet netika atrasts, tāpēc nolēmu pagatavot to pati ar skolotājas Lindas ierosinājumu.

Veiktie darbi

Ideja

Pētot dažādas zirgu sukas internetā, kā arī tās, kas atrodas stallī, nonācu pie secinājuma, ka to formas ir visvairāk ovālas un sari ir pārāk mīksti un nav piemēroti masāžu veikšanai. Vēlējos radīt, ko efektīgāku. Sāku ar skici, formas izvēli, materiālu izvēli, tapu izkārtojumu. Man iepatikās romba forma, jo tā ir ērta turēšanai un pietiekami plata. Izvēlejos gatavot no koka. Krusttēvs Romāns ieteica izvietot koka tapas līkloča veidā, lai veidotos interesantāks dizains. Skolotāja Linda ierosināja izmantot gan resnākas, gan tievākas tapiņas pamīšus, masējot ponijs justu lielāku efektu un spiediena impulsu. Garākās iespiežas vairāk ādā, bet īsākās apmatojumā, radot ponijam dažādas sajūtas.

Risinājums

Kopā ar skolotāju Lindu uzzīmējām elementa formu un tapu atrašanās vietu uz koka dēlīša, tā lai veidojas labs izkārtojums. Kopā ar krusttēvu Romānu izzāgējām no koka dēlīša romba formas elementu. Noslīpējām elementam malas un veco laku, lai elements izskatās gludāks, skaistāks, drošāks gan man, gan ponijam, lai neiedurtos, turot rokās un masējot, mums abiem skabargas. Ar rokas smilšpapīru noslīpēju katru tapu un izurbām tapām paredzētos caurumus. Tad es viena visu smuki nolakoju. Skolotājai palīdzot, iesitām tapas paredzētajos caurumos un pienaglojām aizmugurē gumiju, lai būtu ērtāka turēšana. Masāžas elements ponijam gatavs!

Pārbaude

Ponijs Remija reaģēja labi, ņemot vērā, ka nekad nebija tādu masāžas elementu izjutusi. Viņai tas bija kaut kas pavisam jauns. Manuprāt, viņai patika. Domāju ka vislabāk Remijai patika, ka kārtīgi izmasēju kaklu un vēderu. Arī pinkainās krēpes ļoti labi izķemmējas un tika atšķetinātas lielās pinkas. Masāžas laikā viņa bija mierīga. Domāju, ka tapiņu dažādais garums deva efektu un interesantas sajūtas. Noteikti šo ķemmīti izmantošu visos nākamajos pēctrenniņu apkopes brīžos un vērošu Remijas reakciju.



Žūrijas komentārs

Projekta vērtējums - Liene Jākobsone, dizainere, žūrijas komisijas priekšsēdētāja:

1. Uzlabojuma ideja un funkcionalitāte, atbilstība konkrētā mājdzīvnieka vajadzībām

Autore ir atklājusi, ka veikalu piedāvājumā nav iekļauts produkts, kas, viņasprāt, ir nepieciešams poniju un zirgu aprūpei. Darba rezultātā radīts masāžas rīks, kas izmantojams arī kā krēpju suka. Darbā padomāts gan par lietotāja – dzīvnieka kopēja – ērtību, gan arī par paša dzīvnieka labsajūtu. Šāda masāžas suka noteikti noderētu arī daudziem citiem zirgu un poniju mīļotājiem. Apsveicami, ka autore izmantojusi savas zināšanas un praktisko pieredzi zirgu un poniju kopšanā, turklāt spējusi iesaistīt darba tapšanā arī veselu komandu, kuru veiksmīgi novadījusi līdz lietojamam produkta prototipam. Tas atbilst dizaina procesam reālajā dzīvē, kad lielākoties nepieciešams piesaistīt arī citus profesionāļus.

2. Darba secīga izstrāde (izpēte, idejas izstrāde, testēšana) un apraksts

Darba procesa apraksts un attēli liecina, ka autore pamatīgi iedziļinājusies gan problēmas definēšanā, gan materiālu un lietotāja izpētē. Pēcāk ir veikta prototipa izstrāde materiālā un visbeidzot arī dizaina testēšana ar pašu dzīvnieku. Testēšana ļāvusi pārliecināties, ka izstrādātais produkts veicina dzīvnieka labsajūtu, kā arī ir ērts dzīvnieka kopējam.

3. Konkursam iesūtīto materiālu kvalitāte

Konkursam iesūtītais materiāls ir izsmeļošs – gan tekstā, gan pievienotajos fotoattēlos un video ir iespējams izsekot līdzi autores iecerei no idejas līdz pat tās realizācijai un pārliecināties par darba tapšanas gaitu.